Strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Wyłączenie cookies
może powodować utrudnienia podczas przeglądania strony internetowej. Więcej w Polityce cookies x

Kontrast: 

Wersja zwykła Wersja kontrastowa

e-faktura – zmień fakturę papierową na elektroniczną!strzalkaBiuro Obsługi KlientastrzalkaDla KlientówstrzalkaStrona główna

e-faktura – zmień fakturę papierową na elektroniczną!

Informujemy, iż uruchomione zostały procedury umożliwiające korzystanie z faktur wystawianych przez przedsiębiorstwo „Wodociągi Słupsk” Spółka z o.o. w formie elektronicznej. Faktura elektroniczna – nazywana e-fakturą – zastępuje tradycyjną fakturę papierową i posiada taką samą wartość prawną jak dokument papierowy. Jest to prawnie uznany w Polsce dokument księgowy, który jest wystawiany, dostarczany oraz przechowywany w formie elektronicznej. Każda e-faktura opatrzona jest bezpiecznym podpisem elektronicznym, gwarantującym autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury. Odbiorca usług nie musi posiadać własnego podpisu elektronicznego, aby korzystać z dokumentów wystawianych i przesyłanych elektronicznie przez przedsiębiorstwo.

Co należy zrobić, aby otrzymywać e-faktury?

Aby zacząć korzystać z e-faktur, należy wypełnić formularz pn. „Akceptacja wystawiania i przesyłania faktur, faktur korygujących oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej” i dostarczyć go na adres przedsiębiorstwa „Wodociągi Słupsk” Spółka z o.o. Formularz można pobrać ze strony internetowej www.wodociągi.slupsk.pl lub w Biurze Obsługi Klienta w siedzibie przedsiębiorstwa przy ul. E. Orzeszkowej 1 w Słupsku.

Czy, aby korzystać z e-faktury konieczne jest posiadanie konta w e-BOK?

E-faktura wysyłana jest na adres e-mail podany w formularzu zawierającym akceptację wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej. Do otrzymywania e-faktur nie jest konieczna rejestracja i posiadanie konta w Internetowym Biurze Obsługi Klienta. Zachęcamy jednak do rejestracji w e-BOK, ponieważ serwis ten umożliwia bieżący wgląd w stan rozrachunków, zapewnia dostęp do historii obciążeń i zapłat oraz ułatwia kontakt z naszym przedsiębiorstwem.

Rejestracji do e-BOK można dokonać pod adresem: https://ebok.wodociagi.slupsk.pl.

Czy każdy może korzystać z e-faktur?

Każdy odbiorca usług, z którym została zawarta umowa o dostarczania wody i/lub odprowadzanie ścieków może wystąpić z wnioskiem o otrzymywanie e-faktur. Dotyczy to zarówno odbiorców instytucjonalnych, jak również indywidualnych.
Odbiorca usług powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu, na którym będzie zainstalowany program do odczytywania plików w formacie PDF (np. darmowa aplikacja Adobe Reader).

Szczegóły wystawiana faktur i przesyłania faktur w formie elektronicznej zawiera plik pn. „Zasady wystawiania i przesyłania faktur, faktur korygujących oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej”.

Pliki do pobrania:

1. Zasady wystawiania i przesyłania faktur, faktur korygujących oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej.
2. Akceptacja wystawiania i przesyłania faktur, faktur korygujących oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej.
3. Zmiana adresu e-mail dotycząca wysyłki e-faktur.
4. Wycofanie akceptacji wystawiania i przesyłania faktur, faktur korygujących oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej.